CPG Cosmetics Untuk Mekap Cantik Tanpa Cela dan Tahan Lama

12:00:00 PG


 cpg cosmetics, mekap tahan lama, mekap cantik dan flawless
CPG Cosmetics Untuk Mekap Cantik Tanpa Cela dan Tahan Lama | Assalaamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh. Cik Puan Gojes Cosmetics atau lebih dikenali sebagai CPG Cosmetics adalah produk kosmetik dan kecantikan wajah yang sudah terkenal di Malaysia. Produk Bumitputra ini sangat digemari oleh golongan MUA kerana hasilnya yang cantik dan tahan lama. Ia sekarang banyak digunakan oleh mak andam dan jurusolek professional untuk para pengantin dan model. CPG Cosmetics inilah rahsia kecantikan para wanita yang kita selalu lihat di mana-mana.

Rangkaian Produk Mekap dari CPG Cosmetics, Produk Keluaran Bumiputra


Setakat hari ini, CPG Cosmetics telah mengeluarkan beberapa produk mekap termasuklah Make Up Base, Perfect Cover Two Way Cake, Fantabulous Beaute Candy Doll Foundation, Golden Beauty Elixir dan Advanced Collagen. Semua produk CPG Cosmetics sangat digemari oleh para pengguna terutama para peminatnya yang sudah merasai sendiri kualiti dan kesannya yang hebat.

cik puan gojes, cpg cosmetics, mekap berkualiti, mekap pilihan mua


CPG COSMETICS PERFECT COVER TWO WAY CAKE

bedak padat cpg cosmetics, bedak cpg cosmetics, bedak tahan lama

CPG Cosmetics Perfect Cover Two Way Cake adalah sejenis compact powder atau bedak padat yang mempunyai pelbagai fungsi berbanding dengan bedak padat yang selalu kita lihat di pasaran. Bedak padat CPG Cosmetics boleh digunakan sebagai bedak alas atau foundation dan boleh juga digunakan sebagai bedak biasa mengikut keselesaan para pengguna.


Bedak padat ini menyerap minyak berlebihan secara aktif seperti bedak tabur, tapi ia sangat mudah diaplikasikan tanpa kesan melekit. Ia sangat sesuai untuk mereka yang baru hendak menggunakan bedak padat kerana penggunaannya sangat ringkas tetapi pada yang sama memberikan hasil yang terbaik.

3 Kod Warna Perfect Cover Two Way Cake oleh CPG Cosmetics



Bedak padat CPG Cosmetics ini didatangkan dengan 3 kod warna untuk menyesuaikannya dengan setiap tona warna kulit wajah. Jadi, sebelum menggunakannya, anda perlulah mengetahui tona warna kulit wajah. 


White rose - kulit cerah
Natural beauty - kulit sederhana
Luxury beige - kulit sawa matang

Untuk kulit normal, anda boleh menggunakan bedak CPG dengan 2 cara; bersama-sama atau tanpa foundation. Untuk kulit kering, bedak CPG diaplikasikan tanpa penggunaan foundation, manakala bagi kulit berminyak, foundation diaplikasikan dahulu sebelum bedak CPG.

Kelulusan KKM Untuk Bedak Padat CPG Cosmetics


Penggunaan bedak padat CPG Cosmetics oleh para pengguna adalah dijamin selamat apabila ketiga-tiga kod warna bedak ini telah mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).





Kelebihan Bedak Padat CPG Cosmetics


Teksturnya ringan dan mudah untuk diaplikasikan pada wajah. Ia tidak membuatkan wajah berasa melekit seperti kebanyakan bedak lain. Hasil mekap menggunakan bedak CPG juga lebih tahan lama tanpa kesan bercapuk. Inilah sebab utama ia digemari oleh ramai make-up artists.

Harga CPG Cosmetics Perfect Cover Two Way Cake

RM59.90 SM / RM69.90 SS. Kos penghantaran RM8.

CPG COSMETICS MAKE UP BASE


bedak asas cpg cosmetics, bedak asas terbaik, cara mekap tahan lama

CPG Cosmetics Makeup Base ini sangat sesuai untuk semua jenis dan warna kulit kerana ia menyerap ke dalam kulit dengan pantas tanpa kesan berminyak. Ia makeup base terbaik untuk mereka yang memerlukan hasil mekap yang flawles dan tahan lama tanpa menggunakan foundation. 

Kelebihan Menggunakan Makeup Base Sebelum Berbedak


Banyak kelebihannya apabila kita menggunakan makeup base CPG kerana ia mampu:
  • menutup lubang pori pada wajah.
  • melembutkan kulit untuk memberikan kesegaran pada wajah.
  • menjadikan wajah tampak lebih licin tanpa cela.
  • menjadikan aplikasi foundation dan eye liner lebih senang diratakan.
  • menjadikan mekap tahan lebih lama kerana ia menyerap peluh dan minyak.
  • merawat wajah sekiranya digunakan untuk jangka masa panjang.

FANTABULOUS BEAUTE CANDY DOLL FACIAL TREATMENT FOUNDATION


candy doll foundation cpg cosmetics, fantabulous beaute all in one
Light untuk kulit cerah.

Fantabulous Beaute’ All-in-One Candy Doll Foundation merupakan sebuah produk ajaib dengan kelebihan yang sama seperti BB Cream ,CC cream dan Foundation. Ia mampu memperbaiki dan meratakan tona kulit, sekaligus menjadikan wajah kelihatan lebih berseri dengan serta-merta.

Natural untuk kulit sawo matang.

All in one Candy Doll Foundation = Pelembap + pelindung sinaran UV + krim asas muka + agen anti-penuaan + bedak asas Sebab tu All-In-One!

Ciri- Ciri & Kelebihan Fantabulous Beaute ‘All-In-One Candy Doll Foundation’:

  • Memberikan kesan yang hebat seperti penggunaan bedak asas, BB Cream dan CC Cream.
  • Menghasilkan wajah yang kelihatan semulajadi seperti tidak mengenakan sebarang solekan.
  • Teksturnya lebih ringan dan tipis.
  • Tidak membuatkan pori-pori tersumbat 
  • Mengelakkan wajah kelihatan berminyak.
  • Mengandungi Multi-Vitamins yang membantu memperbaiki kulit dalam jangka masa panjang.
  • Mengandungi SPF 50 untuk melindungi kulit daripada sinaran cahaya UVA & UVB
  • Mengandungi Vitamin C sebagai agen anti-oksida untuk memperbaiki penampilan sun damaged skin, mengurangkan keradangan, menggalakkan penghasilan kolagen, mengurangkan hyper pigmentation dan meningkatkan keberkesanan sunscreen.
Warna: Natural / Light (10g)

Kandungan Fantabulous Beaute ‘All-In-One Candy Doll Foundation’::


  • Minyak macadamia - Memberi kelembapan kepada kulit sepanjang hari.
  • Vitamin B3 - Mengandungi agen yang dapat mengembalikan keserian semulajadi wajah anda.
  • Ekstrak oat - Menyuburkan dan menggalakkan pertumbuhan sel kulit baru bagi mengekalkan keremajaan kulit.
  • Protein sutera - Mengandungi agen yang bertindak untuk melembutkan, menghaluskan dan menghasilkan tona warna kulit yang sekata.
  • Minyak argan dan kolagen - Memperbaiki tesktur permukaan kulit dan membantu mengurangkan garis-garis halus dan tanda penuaan.

GOLDEN BEAUTY ELIXIR


golden beauty elixir cpg cosmetics, cara mekap tahan lama

CPG Cosmetics Golden Beauty Elixir (GBE) dihasilkan daripada gabungan 6 jenis minyak terbaik di dunia untuk memberikan kelembapan maksimum pada kulit wajah. Ditambah pula dengan kepingan emas 24K asli, GBE mampu menjadikan hasil mekap menjadi lebih bersinar dan bibir lebih merekah bak delia.

Penggunaan minyak merupakan amalan tradisi di setiap pelusuk dunia dalam mengekalkan kelembapan semulajadi kulit. Kini, anda boleh melupakan losen atau krim pelembap harian biasa kerana kajian menunjukkan penggunaan minyak sebagai pelembab adalah 80% lebih mujarab berbanding losen dan krim.

Kelebihan Golden Beauty Elixir oleh CPG Cosmetics

  • Menggabungkan 6 jenis minyak terbaik di dunia

GOLDEN BEAUTY ELIXIR merupakan satu-satunya produk yang menggabungkan pelbagai jenis minyak di dalam satu adunan. Hanya bahan terbaik digunakan untuk mendapatkan satu formula hebat yang mampu memberikan kelembapan maksimum. Setiap satu minyak mempunyai kebaikan tersendiri. Malah minyak yang kami gunakan juga ada tertulis di dalam AL-Quran akan kebaikannya iaitu minyak zaitun.


  • Mengandungi kepingan emas 24 K asli

Kepingan EMAS 24K ASLI KELAS PERTAMA dimasukkan juga ke dalam formula GOLDEN BEAUTY ELIXIR. Khasiat Emas telah lama digunakan semenjak zaman CLEOPATRA lagi. Kini, kita hanya perlu menggunakan GOLDEN BEAUTY ELIXIR untuk membolehkan kepingan emas meresap masuk terus ke dalam kulit dan memberikan kesan bersinar serta merta sambil merawat kedutan wajah secara efektif.

  • Menggabungkan kaedah tradisional dan moden

GOLDEN BEAUTY ELIXIR menggunakan gabungan teknologi moden iaitu teknik COLD PRESS dalam mendapatkan minyak. Setiap minyak yang melalui kaedah cold press mampu mengekalkan khasiat di dalam minyak 100%. Kuntuman bunga ros mempunyai rahsia tradisional ayurvedik yang mampu menaikkan AURA SERI pemakai. Ia bersifat semulajadi kerana tiada bahan kimia berbahaya digunakan.


  • Tidak menyebabkan kulit berminyak atau melekit

GOLDEN BEAUTY ELIXIR tidak akan menyebabkan kulit anda lebih berminyak dan melekit. Ia hanya melembabkan dan membantu mengawal pengeluaran minyak di wajah.

  • Menjadikan hasil mekap tampak lebih cantik

Setitis sahaja mampu meratakan foundation keseluruh wajah. Foundation yang tipis lebih menjimatkan dan menjadikan make up lebih ringan dan tampak natural. Gunakan setitis di bibir untuk melembutkan dan melembapkan bibir sambil memudahkan aplikasi lipstik terutama jenis matte. Warna lipstik akan lebih menawan dan tahan lama.

  • Penggunaan yang tahan lama

Sebotol GOLDEN BEAUTY ELIXIR boleh digunakan selama 1 hingga 2 bulan, bergantung kepada penggunaan. Hanya setitis sahaja mampu memberikan kelembapan maksima. Boleh digunakan pada seluruh badan oleh seluruh ahli keluarga.


GBE boleh dicampurkan ke dalam foundation untuk memudahkan aplikasinya. Kita hanya perlu titiskan dan sapu terus ke muka. Ia akan terus meresap tanpa rasa melekit seperti minyak lain. Yang penting, minyak ni tak menggelapkan kulit wajah.

Harga CPG Cosmetics Golden Beauty Elixir

RM49.90. Pos RM8SM RM11SS

Testimoni Pengguna CPG Cosmetics

testimoni pengguna cpg cosmetics, testimoni cpg cosmetics



Tampil lebih yakin dengan rangkaian produk kosmetik dari CPG Cosmetics. Tiada pilihan lain yang lebih baik untuk hasil mekap terbaik dan cantik tanpa cela. Anda pasti sukakannya! :D

Produk lain di Sukabelisini

Whatsapp/Wechat Muja di 011 2694 7035 untuk menempah. Terima kasih kerana sudi singgah ke Blogshop Suka Beli Sini. Wassalaam.

You Might Also Like

1 comments

Nurmujahidah

PENAFIAN

Segala maklumat yang disampaikan di blog ini adalah daripada pandangan peribadi penulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas sebarang kesalahan oleh orang lain yang menggunakan maklumat daripada blog ini. Sekian.